21 Ekim 2016 Cuma

ÇİNGENE

                                                                Çingene

Mevsimsiz bir göç başladı
 sonrasız zamanlara
yollar kanadı  ayaklarıma
neşemi ödünç aldı
ağıtlarla  sulanan  dağ çiçekleri
o çiçekler ki
saçımda taç giysimde desen

çingeneyim ben
bilirim acının da
sevincin de her türünü
demiri büker de bileklerim
körüğü çeker de
tutunamaz yüreğim hiçbir yere
dünya evim
gökyüzü yorganım
ondandır obamın her yaz
 başka başka yerlerde konaklayışı.

bir çingeneyim ben
kültür elçisi
türküler taşırım
                      oyunlar
                              sevinçler
dünyanın dört bir yanına
rotasızdır yolculuğum
mevsimlerim her dem yaz

bir çingeneyim ben
erik çiçekleri oynaşır giysilerimde
danslarım kırlangıç uçuşu
hayaller süzerim 
yıldızlı gecelerde yakamozlardan

heybemi ay ışığıyla doldurup
karanlıklara üflerim avuç avuç
bulutlara kurdum salıncağımı
keyfimce salınır
dans ederim
  
çingeneyim ben
 fal bakar umut dağıtırım
falda neler görürüm
onu yalnız ben bilirim.

                      Münire Çalışkan Tuğ
                     18.11. 2015 Kartepe


Aydili Sanat Dergisi
Haziran 2016-18.Sayı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder