11 Aralık 2015 Cuma

KADINLAR ARTIK SUSMAYACAKLAR, SUSMAYACAKLAR                 
                                                                                              MÜNİRE ÇALIŞKAN TUĞ
"Bizler, farklı meslek gruplarından kadınlar bir araya gelerek  Moira Kadın Dayanışma Derneği’ni kurduk. Düzenlediğimiz bu kahvaltıda  sizlerle buluşarak amaç ve çalışmalarımızı paylaşalım istedik.Hepiniz hoş geldiniz.
  Dünyanın, emeğin ve aşkın yarısı biziz. Ülkemizde ve dünyada hala güncelliğini koruyan kadın sorunun çözümüne  Sakarya’ dan da destek ve ses vermek için bir araya geldik. Kadın olgusuna, doğru bir bakış açısı getirmek ve toplumda ihtiyaç duyduğumuz zihniyet değişimini önce  kendi içimizde  gerçekleştirmek için film, kitap ve eğitim atölyeleri oluşturduk. Derneğimizin faaliyet alanlarının eksenini, toplumda derin biçimde görülen eşitsizliğin, haksızlığın, emek sömürüsünün giderilmesi oluşturmaktadır. Her türlü cinsel yönelim ve cinsiyet ayrımcılığına karşı ve kadın bireylerin sahip olduğu ya da olması gereken sosyal-ekonomik, siyasi ve yasal hakların mücadelesini amaçlıyoruz. Bu tarz oluşumların ihtiyaçtan hareketle ortaya çıktığını ve her bir katkının değerli olduğunu bilerek kollektif bir çalışma anlayışla yola çıktık. "Kadın olarak doğulmaz, kadın olunur." şiarıyla bu meseleye bakan kadınlar olarak, günümüzde kadın sorununa çözüm üretmek için yapılan her çabayı kıymetli bulmakla beraber bu soruna bakış açısının ve dilin değişmesinin gerektiğini söylüyoruz. Kadının şiddetin her türlüsüne, tacize, tecavüze, istismara, baskıya uğraması ve bunun sonucunda sürekli mağdur olarak işaretlenmesinin, toplumda korumak amaçlı da olsa geride tutulmasının bu döngüyü kıramayacağını, mağduriyetin dilinin mücadelenin diline dönüştürülmesinin gerekliliğini savunuyoruz." Yukarıdaki sözler Adapazarı'nda kurulan ve kuruluşunu geniş katılımlı bir kahvaltı ile duyuran Moira Kadın Dayanışma Derneği başkanı Elvan Şafak'a ait.

   Dünyanın, emeğin ve aşkın yarısı biziz diyen kadınlar; ülkemizde ve dünyada hala güncelliğini koruyan kadın sorunun çözümüne  Sakarya' dan da destek ve ses vermek için bir araya geldiler.Farklı meslek gruplarından kadınlar mart ayından bu yana her çarşamba toplandılar, Moira Kadın Dayanışma Derneğini kurdular. Öncelikle dernek çatısı altında bir araya gelen üyeler; kadın olgusuna, doğru bir bakış açısı getirmek ve toplumda ihtiyaç duyulan  zihniyet değişimini, öncelikle  kendi içlerinde gerçekleştirmek  amacıyla çalışmalarına başladıklarını, bu tarz oluşumların ihtiyaçtan hareketle ortaya çıktığını ve her bir katkının değerli olduğunu belirttiler.Bizler de Kocaelili kadınlar olarak ,Moira Kadın Dayanışma Derneğinin 17 Kasımda Sakarya'da düzenlediği kahvaltıya  katıldık ve  kadınların değerlendirmelerini aldık .

 HEVAL:Bir araya gelip sorunlar konuşulmalı,çözümler tartışılmalı,kararlar alınıp yaşama uygulanmalı;ancak bugün burada elit bir kadın grubu var. Çerçeve geliştirilmeli işçi kadınlar, ev emekçisi kadınlar da bu çalışmalara dahil edilmeli.Bu çalışmayı çok anlamlı buluyorum,her aşamasında görev almaya hazırım.

ÖZGÜL KAHRAMAN :Kuruluşundan itibaren içindeyim;ancak Eğitim-Sen'deki görevimden dolayı  çalışmalara  çok aktif katılım sağlayamadım. Kadın sorununu sistemden bağımsız bir sorun olarak düşünmeden hareket etmeli, çalışmalarımızı bu doğrultuda planlamalıyız.Çünkü sistem sorunu çözülmeden kadın sorunu çözülmez. Kadının kendini var edebilmesi adına Sakarya'da bir kadın dayanışma derneğinin kurulması önemli bir adım.Çalışan ve ev emekçisi kadınlar cemaatlerin kıskacındalar.Bu kadınlarla buluşmak ve onları çalışmalarımızın öznesi yapmak gibi sorumluluklarımızın olduğunu düşünüyorum.

FİLİZ: Güzel bir çalışma.Emeği geçenlerin emeğine ve yüreğine sağlık. Umarım ileriye taşır, Sakaryalı kadınların umudu oluruz.


NECMİYE PEKTAŞ YILDIZ: Hep destekleyeceğim,kadınların siyasi atılımlara bir yerlerden başlamaları gerektiğini düşünüyorum. O bir yer ,neden Moira Kadın Dayanışma Derneği olmasın?  Önemli olan ev çalışanı kadınları çalışmalarımıza katabilmek.

TEVHİDE YAĞAN:Türk kadınlar Birliği Sakarya Şube Başkanı:Çok mutluyum.14 yıldır Türk Kadınlar Birliği  Sakarya şube  başkanlığı yapıyorum.Yeni bir oluşum daha eklendi, yalnızlıktan kurtulduk. Birlikte çok güzel çalışmalar yapacağımıza inanıyorum.Ülkemizde her geçen gün kadın sorunu çığ gibi büyüyor.Kadına yönelen katliamlara dur demek için, kadın örgütlerinin çoğalması ve birlikte hareket etmesi gerektiğine inanıyorum.Ayrıca ben sivil toplum örgütlerini üçüncü bir güç,gelişmeye, aydınlanmaya ve çözüme doğru itici bir güç olarak görürüm.Ülke genelinde   kadın örgütlerinin sayısı  artarken Sakarya'da bugüne kadar ikinci bir kadın örgütü oluşturulamamıştı.Oysa Burada, bu çalışmaya omuz verecek çok kadın var.Bugün buluştuğumuz kadınlarla, diğer kadınlara da ulaşacağız.Arkadaşlarıma başarılar diliyorum.

NAZAN GÜNGÖRSÜN :Sakarya Yenigün Gazetesi Genel Müdürü: Kadın eşitsizliğine karşı örgütlenmeli ve güzel çalışmalar yapmalıyız.Burada gördüğümüz kadınlar bunun için buradalar.Yerel bir gazete olarak, yapılan her çalışmayı Sakarya halkıyla buluşturmak için özel  bir çabam olacak. Zaten biz Sakarya'da kadına yönelik her çalışmaya sahip çıkıyoruz.Bundan sonra da sahip çıkacağız.

REYHAN ŞAHİN: (Sakarya Barosunda avukat): Uzun yıllar Kadın Hukuku, Kadın hakları Komisyonlarında görev yaptım.bu konularla ilgili konuşuyorum, yazıyorum.Bu günkü etkinlik geliştirici bir çalışma.Nihayet Sakarya'da ikinci bir kadın derneği kuruldu.Çok önemsiyorum bu oluşumu.1994'te yurt dışından bir heyet geldi. Kadın dernekleriyle buluşmak ve konuşmak istiyorlardı.Adapazarı'nda onlarla buluşturacağım bir kadın derneği bulamadım.Bugün, bu nedenle de benim için çok önemli.  Ben de  kadının örgütlenmesinin önündeki engellerin aşılması  noktasında çalışmalar yaparak arkadaşlara katkılar sunacağım.Kadından  ve kadın örgütlenmesinden korkan değil, bundan yararlanan bir toplum olabilme bilincini geliştirmeye çalışacağız.

ŞEYDA GÜRSEL:(TTB üyesi bir doktor)Kadınlar  mutlaka örgütlü yaşamda yer almalıdır.Onların kabuklarını kırmak için  öğrenmeye, kendilerine güvenmeye, eğitilmeye ihtiyacı var.Bu da kadınların aktif hayata katılımı ile olacaktır. Böyle bir çalışmaya gönül veren dernekle dayanışmak adına buradayım."Kadın insan hakkına" sahip çıkan her çalışmanın yanındayız.Emeklerine  saygı duyuyor, arkadaşlara başarılar diliyorum.

İREM BAYINDIR.Yaşam koçuyum.Adımlarımızı birleştirip çoğalmak için buradayız.Kadın hakları  insan haklarının  bir alt birimi gibi görülüyor.Oysa bizler eşit insanlar olarak, insan hakları için, onların korunması, geliştirilmesi için mücadele ediyoruz. Bu mücadelede ben de varım ve onun için bugün buradayım.

AYNUR ENER GÜER: Ben Kocaeli'den  geldim. İyi ki gelmişim. Yeni insanlar, yeni yüzlerle tanıştım.Bundan sonra da görüşmeye devam edeceğiz.Nerede olursa olsun kadın çalışması beni çok heyecanlandırıyor. O heyecanla sizinleyim.Çok güzel bir kaynaşma oldu.Ayrıca İstanbul'dan gelen Filor'un çabasına hayranlık duydum. Barışa Bir Tülbent de Biz bağladık.

YASEMİN FAKİROĞLU: Ben de Kocaeli'den geldim.Kadınların dayanışma içinde olması beni çok heyecanlandırdı.Yalnız olmadığımızı gördük.Birlikte çok şeyin üstesinden geleceğimizi düşünüyorum.Adapazarı'nda  bu derneğin kurulması kadın çalışmaları açısından umut vericidir.Emeği geçenlere teşekkür ediyor, çalışmalarında başarılar diliyorum.

                                                                           EKMEK VE GÜL'de yayımlandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder